Mä en kamalasti tykkää hameista, kun en koskaan kaupasta löydä sopivia. Siis sopivia sillein, että ne sopis mun hölmön malliselle kropalle. Yksi sellanen hame, jota tykkään käyttää on tuurilla löydetty viime keväänä Lindexistä. Se on vaaleaa kangasta "kaitaleina" ja levenee alaspäin, polvipituinen. Tykkään siitä ihan hirmusesti!

Kaivelin kaappia ja huomasin yhdet vanhat farkut, joita oon koettanut lyhentää ja niistä tuli lyhentäessä pillit niin oon hylännyt ne kaappiin. Selailin ihanitse.comia, että mitä niistä vois tehdä ja ahaa elämys! Hame !! :) Irkissä vähän neuvoja, miten kannattais tehdä ja eikun koneen kanssa säätämään. (BTW, mein ompelukone kaipaa _kovasti_ uutta neulaa tai vaikka pariakin..)

95899.jpg

95900.jpg

Tykkään noista farkuista/hameesta kun siinä on noin kivat takataskut. Ja yllättävän kviasti sain myös takamuksen ja etumuksen toimimaan niin, ettei ne törrötä. Ensin en keksinyt miten sen tekisi, mutta Fea kertoi vinkin; RISTIKKÄIN noi kappaleet. Jooooo :> Tää hame on tällä hetkel mun uusin lempparivaate <3

Kiri Shawl on lähes valmis, kerran tai kaksi vielä tuo 10 rivin mallikerta + reunus.